Všeobecné obchodní podmínky společnosti RELMOST, a.s. pro prodej vstupenek a permanentek on-line
Tyto obchodní podmínky (dále jen „VOP“) společnosti RELMOST, a.s., IČ: 27942171, se sídlem Lánovská 1690, 543 01 Vrchlabí, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Hradci Králové pod sp. zn. B 2781, e-mail: [info@relmost.cz] (dále jen „pořadatel“ nebo „RELMOST“), upravují v souladu s ustanoveními § 1751 odst. 1 a § 2079 a násl. občanského zákoníku vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavřené mezi pořadatelem a zákazníkem:
1. Seznam vybraných zkratek
1.1. Pro účely těchto VOP se rozumí:
1.1.1. „akcí“ – golfový turnaj D+D REAL Czech Masters 2024 pořádaný společností RELMOST;
1.1.2. „IRSnet“ – IRSnet CZ s.r.o., IČ: 26732122, se sídlem Politických vězňů 934/15, Nové Město, 110 00 Praha 1, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze v oddílu C, vložce 90221, email: [help@ticketportal.cz], Chatbot Eda: www.ticketportal.cz.
1.1.3. „Ticketportal“ – webové rozhraní, prostřednictvím kterého probíhá nákup on-line. Toto rozhraní je přístupné z oficiálních webových stránek RELMOST nebo z webových stránek třetích stran. web: www.ticketportal.cz. Provozovatelem služby Ticketportal je společnost IRSnet;
1.1.4. „GDPR“ - základní informace o správě a zpracování osobních údajů společností RELMOST poskytnuté zákazníkovi před uzavřením smlouvy, jež jsou současně dostupné na webových stránkách RELMOST;
1.1.5. „nákupem on-line“ – zakoupení vstupenky zákazníkem od společnosti RELMOST prostřednictvím Ticketportal v souladu s těmito VOP;
1.1.6. „návštěvním řádem“ – návštěvní řád místa konání akce, ve znění pozdějších změn;
1.1.7. „občanským zákoníkem“ – zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů;
1.1.8. „oficiální webové stránky D+D REAL Czech Masters“-http://www.czechmasters.cz/;
1.1.9. „permanentkou“ – doklad opravňující zákazníka či jinou oprávněnou osobu ke vstupu na akci po všechny dny jejího konání;
1.1.10. „rezervací“ – vložení jedné či více vstupenek vybraných zákazníkem do on-line košíku v rámci webového rozhraní Ticketportal při nákupu on-line;
1.1.11. „smlouvou“ – kupní smlouva, jejímž předmětem je prodej vstupenky pořadatelem zákazníkovi na základě nákupu on-line;
1.1.12. „smluvními stranami“ – smluvní strany smlouvy, tj. pořadatel a zákazník pořadatele;
1.1.13. „místem konání akce“ – golfové hřiště PGA National OAKS Prague, nacházející se na adrese Nebřenice 1, 251 01 Popovičky – Říčany u Prahy;
1.1.14. „vstupenkou“ – doklad opravňující fyzickou osobu ke vstupu na konkrétní den akce, určený pro jednorázové použití, zakoupený zákazníkem. Pokud není v těchto VOP uvedeno jinak či pokud z povahy takového ustanovení nevyplývá jinak, rozumí se vstupenkou i permanentka;
1.1.15. „zákazníkem“ – fyzická nebo právnická osoba, která má v úmyslu zakoupit či zakoupí vstupenku prostřednictvím rozhraní Ticketportal.
2. Úvodní ustanovení
2.1. Na základě uskutečnění nákupu on-line zákazníkem vzniká mezi pořadatelem a zákazníkem smluvní vztah, přičemž vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vyplývající ze smlouvy jsou upraveny těmito VOP, které jsou její nedílnou součástí. Vzájemná práva a povinnosti se týkají zejména podmínek prodeje a uplatnění vstupenek nakoupených on-line zákazníkem pro příslušnou akci. Pro vyloučení jakýchkoliv pochybností smluvní strany prohlašují, že tyto VOP upravují veškeré smluvní vztahy vzniklé mezi smluvními stranami na základě smlouvy.
2.2. Současně s uzavřením smlouvy se zákazník zavazuje k plnění návštěvního řádu.
3. Nákup vstupenek a uzavření smlouvy
3.1. Nákup vstupenek se řídí výlučně obchodními podmínkami uvedenými na webových stránkách Ticketportal (https://www.ticketportal.cz/Article/2881).
4. Trvání smlouvy
4.1. Smlouva mezi zákazníkem a pořadatelem, jejímž předmětem je nákup vstupenky na akci, je uzavřena na dobu určitou, a to do okamžiku ukončení určitého dne akce, na který je příslušná vstupenka zakoupena. V případě zrušení konání daného dne akce je doba trvání smlouvy prodloužena do ukončení následujícího dne konání akce, kterého se zákazník zúčastní.
4.2. Smlouva mezi zákazníkem a pořadatelem, jejímž předmětem je nákup permanentky, je uzavřena na dobu určitou, a to do okamžiku ukončení posledního dne akce.
5. Ceny a poplatky
5.1. Cena vstupenky uvedená u konkrétních druhů vstupenek v rámci webového rozhraní služby Ticketportal se uvádí včetně zákonné sazby daně z přidané hodnoty. Zákonná sazba daně z přidané hodnoty je určena podle předpisů platných v den uskutečnění zdanitelného plnění.
6. Uplatnění vstupenky
6.1. Vstupenku, kterou zákazník po dokončení nákupu-online obdržel na e-mail, předloží při vstupu na akci v listinné podobě nebo v elektronické podobě na mobilním zařízení.
6.2. Ověření vstupenky probíhá u vstupu na akci. V případě technické komplikace s uplatněním vstupenky zákazník oznámí tuto skutečnost u vstupu na akci.
6.3. V případě, že zákazník zakoupí vstupenku na akci na jiném než oficiálním distribučním místě, nenese RELMOST za takovou vstupenku ani její uplatnění jakoukoliv odpovědnost.
6.4. Přeprodej vstupenek za cenu vyšší, než je uvedena na vstupence, je zakázán.
6.5. Vstupenky jsou volně přenosné.
7. Ztráta a znehodnocení vstupenky
7.1. V případě, že dojde ke ztrátě, odcizení, poškození či jinému znehodnocení vstupenky zakoupené zákazníkem, stává se tato vstupenka neplatnou, přičemž RELMOST nenese odpovědnost za tuto případnou ztrátu, odcizení, poškození či jiné znehodnocení a zákazníkovi nevzniká právo na jakoukoliv kompenzaci za neplatnou nebo chybějící vstupenku a následné nevpuštění na akci. Ustanovení tohoto odstavce se neuplatní v případě, kdy znehodnocení vstupenky vzniklo z důvodu na straně RELMOST ve smyslu odst. 9. těchto VOP. Tento odstavec 7.1 se neuplatní v případě permanentky.
7.2. Padělání, pozměňování, kopírování či jakákoliv jiná úprava vstupenek je zakázána.
8. Reklamace
8.1. Zákazník je povinen případné vady vstupenky písemně oznámit pořadateli bez zbytečného odkladu po jejich zjištění a uplatnit svůj požadavek na jejich odstranění. V případě, že tak neučiní bez zbytečného odkladu, ztrácí zákazník jakýkoliv související nárok vůči pořadateli. Má-li vstupenka prokazatelně vady, je pořadatel povinen bez zbytečného odkladu po vytknutí vad zákazníkem a učinění požadavku na jejich odstranění dodat zákazníkovi náhradní vstupenku nebo vrátit kupní cenu, dle rozhodnutí a možností pořadatele. Zákazníkovi nad rámec zde výslovně uvedeného nenáleží jakýkoliv jiný nárok vůči pořadateli.
8.2. V případě vad, které byly způsobeny zákazníkem (zejména v návaznosti na jím chybně poskytnuté informace), zákazník nemá právo požadovat dodání nového zboží bez vad a pořadatel neodpovídá za jakoukoliv škodu, výdaje, ztráty (včetně hospodářských ztrát), povinnosti, náklady, nebo poplatky vzniklé z takových vad.
9. Zrušení či změna termínu akce
9.1. Pořadatel si vyhrazuje právo změny termínu akce nebo jejího zrušení.
9.2. V případě zrušení jednoho z prvních tří (3) hracích dnů akce – čtvrtku, pátku nebo soboty, má držitel vstupenky na tento zrušený den nárok na vstup na akci v jednom z jím zvolených následujících dnů konání akce, přičemž mu nevzniká nárok na vrácení kupní ceny vstupenky.
9.3. V případě zrušení posledního (nedělního) hracího dne akce má držitel vstupenky na tento hrací den akce nárok na náhradu kupní ceny této vstupenky.
9.4. Držitel permanentky bere na vědomí, že akce může být z důvodu vyšší moci (např. nepříznivé počasí, pandemie, válka) zkrácena a odehrána v souladu s pravidly akce během tří (3) dnů a v takovém případě nevzniká nárok na vrácení kupní ceny vstupenky ani její části.
10. Podmínky místa konání akce
10.1. Zákazník je povinen seznámit se s provozními předpisy místa konání akce, na níž si zakoupil vstupenku, tyto dodržovat a současně respektovat pokyny pořadatele. Těmito předpisy mohou být zejména, nikoliv však výlučně, návštěvní a požární řád. V případě, kdy dojde k porušení jakéhokoliv výše uvedeného provozního předpisu místa konání akce, vystavuje se zákazník riziku vyloučení z místa konání akce bez nároku na vrácení peněžní částky za zaplacenou vstupenku.
10.2. V případě, že zákazníkovi nebude umožněn vstup na akci pořádanou RELMOST či z této bude vykázán z důvodu na straně zákazníka, zejména, nikoliv však výlučně, v souvislosti s nedodržením povinností vyplývajících zákazníkovi z návštěvního řádu, VOP či příslušných právních předpisů, nezakládá toto nevpuštění nárok na vrácení peněžní částky za zaplacenou vstupenku, na poměrné vrácení peněžní částky za zaplacenou permanentku ani jinou kompenzaci ze strany společnosti RELMOST. V takovém případě je RELMOST oprávněn rovněž zneplatnit permanentku zákazníka, a to bez náhrady.
10.3. Zákazník bere na vědomí, že není v možnostech poskytovatele zajistit neomezený výhled v průběhu celé akce. Kvalita výhledu závisí mimo jiné na konkrétním místě. Zákazník není oprávněn požadovat jakoukoliv náhradu či slevu z kupní ceny v případě omezení výhledu či jiné pro tento druh akcí obvyklé skutečnosti, která může narušovat zákazníkův prožitek z akce.
11. Odpovědnost pořadatele
11.1. Pořadatel neodpovídá za správnost, úplnost nebo aktuálnost informací v internetové nabídce akcí na webovém rozhraní Ticketportal s výjimkou případů, kdy tak právní předpisy výslovně vylučují v rámci kogentních ustanovení zákona.
11.2. Pořadatel se zavazuje bez zbytečného odkladu informovat zákazníky o zrušených nebo změněných termínech akcí zveřejněním takové informace na svých webových stránkách či jiném komunikačním kanálu RELMOST.
12. Ochrana osobních údajů
12.1. RELMOST není správcem osobních údajů poskytnutých zákazníkem při nákupu vstupenek on-line ani jimi nijak nedisponuje, správcem těchto osobních údajů je výlučně IRSnet.
12.2. RELMOST je správcem a zpracovatelem osobních údajů spojených s pořizováním audiovizuálních materiálů a fotografií v průběhu akce a dále při soutěžích pro návštěvníky akce pořádaných v průběhu konání akce.
12.3. Způsob, jakým RELMOST spravuje a zpracovává osobní údaje zákazníka, nalezne zákazník ve směrnici GDPR vydané pořadatelem a zveřejněné na oficiální webové stránce RELMOST. Zákazník tímto prohlašuje, že mu informace uvedené ve směrnici GDPR byly řádně a včas poskytnuty, že se s jejich zněním seznámil a s tímto výslovně souhlasí. Zákazník v souladu s výše uvedeným tímto souhlasí se zpracováním jeho osobních údajů za podmínek dle směrnice GDPR.
12.4. Zákazník nákupem vstupenek bere na vědomí, že v rámci akce budou pořizovány audiovizuální a fotografické záznamy, včetně záznamů návštěvníků akce, přičemž souhlasí s užitím takových záznamů v rámci přenosu z akce v rámci jejího přenosu, její mediální propagace a propagace RELMOST a partnerů akce.
12.5. Zákazník vyslovuje souhlas s užitím audiovizuálních materiálů a fotografií z akce, ať už v podobě hmotné či digitalizované (nehmotné) pro veškeré propagační materiály společnosti RELMOST, jak v tištěné, tak v elektronické podobě (např. webové stránky, sociální sítě, tiskoviny). Zákazník rovněž souhlasí s tím, aby pořadatel poskytl licenční oprávnění k užití fotografií jakýmkoli třetím osobám, a to zejména pro účely vytvoření reklamních a marketingových materiálů pořadatele a partnerů akce.
12.6. Zákazník dále souhlasí s tím, že audiovizuální záznamy a/nebo fotografie mohou být změněny, použity jako součást díla souborného nebo může být použita pouze jejich část.
13. Informace pro spotřebitele
13.1. V případě, kdy je zákazník fyzickou osobou, která smlouvu uzavírá mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání (dále jen „spotřebitel“), aplikují se na něj příslušná ustanovení právních předpisů upravující ochranu spotřebitele a ustanovení tohoto odst. 12 VOP.
13.2. Spotřebitel tímto potvrzuje, že byl dostatečně seznámen s veškerými právními předpisy vyžadovanými skutečnostmi, zejména pak s informacemi ve smyslu ust. § 1811, případně § 1820 občanského zákoníku, nejsou-li uvedeny v těchto VOP.
13.3. Cenu vstupenky je zákazník povinen uhradit při nákupu on-line. Veškeré náklady na prostředky komunikace s pořadatelem se řídí cenou služeb, které k tomuto účelu spotřebitel využívá u jím zvoleného poskytovatele služeb. Pořadatel neúčtuje žádné poplatky či vlastní náklady za případnou komunikaci na dálku.
13.4. Spotřebitel bere na vědomí, že v souladu s § 1837 písm. j) občanského zákoníku není oprávněn od smlouvy odstoupit.
13.5. V případě sporu mezi spotřebitelem a pořadatelem, který se nepodaří vyřešit smírnou cestou, je spotřebitel oprávněn podat návrh na mimosoudní řešení předmětného spotřebitelského sporu k České obchodní inspekci, Štěpánská 15, 120 00 Praha 12, E-mail: adr@coi.cz.
13.6. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů lze využít rovněž platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr. Kontaktním místem dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line) je Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz
14. Rozhodné právo a řešení sporů
14.1. Tyto VOP se řídí právním řádem České republiky a jsou vykládány v souladu s ním.
14.2. Smluvní strany se dohodly, že nepodaří-li se jakýkoliv spor vyplývající ze smlouvy a/nebo těchto VOP nebo s těmito jakkoliv související (včetně platnosti, neplatnosti, porušení nebo ukončení smlouvy) vyřešit smírnou cestou, bude takový spor rozhodnut s konečnou platností před věcně a místně příslušným soudem České republiky.
15. Změna VOP
15.1. RELMOST si vyhrazuje právo v případě potřeby (zejména v souvislosti se změnou právních předpisů, v zájmu zlepšení služeb, nebo z důvodu změny tržních podmínek) provést v přiměřeném rozsahu jednostrannou změnu těchto VOP. RELMOST v takovém případě uveřejní nové znění VOP na oficiálních webových stránkách, a to vždy nejméně patnáct (15) dnů před nabytím účinnosti nového znění. V případě změny VOP je zákazník oprávněn takovouto změnu neakceptovat a písemně odstoupit od smlouvy, a to nejpozději do patnácti (15) dnů ode dne zveřejnění nového znění VOP.
16. Účinnost VOP
16.1. V případě, že kterékoliv ustanovení těchto VOP je nebo se stane či bude shledáno neplatným, neúčinným nebo nevykonatelným, potom neplatnost, neúčinnost či nevykonatelnost takového ustanovení nemá a nebude mít vliv na platnost, účinnost a vykonatelnost ostatních ustanovení těchto VOP, nestanoví-li zákon jinak.
16.2. VOP nabývají platnosti a účinnosti [1.5. 2024].