Rock for People 2009: Arctic Monkeys, Underworld, The Kooks a Hadouken! | TICKETPORTAL vstupenky na dosah - divadlo, hudba, koncert, festival, muzikál, sport
|
0
Váš nákupní košík je prázdný

Pokud máte účet, přihlašte se.

Hledej
Teraz
Tyzden
Mesiac
3 mesiace
Rok
>>  ÚVODNÍ STRANA>>  Ticketportal News>>  Rock for People 2009: Arctic Monkeys, Underworld, The Kooks a Hadouken!

Rock for People 2009: Arctic Monkeys, Underworld, The Kooks a Hadouken!

Přidané : 01.04.2009 19:11

Rock for People 2009: Arctic Monkeys, Underworld,The Kooks, Hadouken! a novinky v organizaci

Arctic Monkeys: Jo, jsme hvězdy, vobyčejný hvězdy!
Mohutná vlna z vřícího hudebního moře ve Velké Británii dorazí i do Hradce Králové na 15. festival Rock for People. Na absolutní špičce kytarového indie rocku se pohybují ARCTIC MONKEYS a v České republice se představí vůbec poprvé. Nestárnoucí hudební designéři UNDERWORLD zůstávají základním kamenem světové elektronické scény. Kvarteto THE KOOKS z Brightonu artikuluje neodolatelným způsobem písničkářství 21. století. Konečně HADOUKEN!, vracející se k českému publiku po roce, opět předvedou to nejlepší z dravého žánru nu-rave. Tato čtveřice ´ostrovních´ kapel rozšíří pestrý line-up Rock for People. Už dříve byla potvrzena vystoupení například Placebo, Bloc Party, Ska-P, Static-X, Therapy? nebo Gogol Bordello.

„Snažili jsme se přivézt to nejlepší z aktuálních proudů v současné hudbě. The Kooks někomu mohou znít jako retro navazující na Oasis a hezky se doplní s loňskými Kaiser Chiefs. Naopak Hadouken! kombinují v hudbě nejrůznější podoby fenoménu internetu a kultu počítačových her. Arctic Monkeys jsou naším splněným snem. Rock for People si vybrali jako jeden z několika málo koncertů ve střední a východní Evropě, což je pro nás pocta. Navíc by mohli kromě svých největších hitů představit i písničky z nového alba, které se už chystá ve studiu,“ komentuje výběr dramaturg festivalu Petr Fořt. A jeho kolega z Ameba Production Michal Thomes doplňuje: „Underworld zapadají podobně jako loni Massive Attack do linie velkých hvězd syntetické hudby. Protože se oba pánové aktivně věnují i grafickému designu, půjde jistě o pastvu pro uši i pro oči.“

Underworld: super design, super music!

Mezi 4. a 6. červencem na letišti v Hradci Králové vystoupí i špička domácí hudební scény. Pořadatelé se letos rozkročili mezi nastupující talenty a stálice nejen rockové hudby. Mezi ně patří především neúnavná Jarmila Šuláková s Fleretem. Do té doby ovšem stihnou odehrát nepochybně skvělé živé sety kapely jako Sto zvířat, Skyline, Visací zámek, Wohnout, UDG, Divokej Bill, Tony Ducháček & Garage, Chinaski anebo oblíbení slovenští ´divočáci´ Horkýže slíže. O speciální program se po tři večery postará Vypsaná fixa. Překvapení připravují i Plexis, Už jsme doma & FPB nebo Aneta Langerová.

„Velmi nás těší, jak je letošní hudební menu rozmanité. Abychom fanouškům zkrátili čekání na festival, vypravíme náš t-music tv štáb za některými headlinery, kteří snad prozradí, co si připraví do Hradce Králové,“ slibuje Zuzana Kadlečková, manažerka sponzoringu společnosti T-Mobile.
„Festival Rock for People představuje díky svému zacílení na mladé lidi již po tři roky jeden z našich důležitých projektů ve sponzorské oblasti. Těší nás, že podporujeme festival, který si za dobu svého trvání vydobyl již pevné místo v kalendáři open-air festivalů a řady jeho příznivců se rok od roku rozšiřují. Česká spořitelna je bankou, která nabízí široké portfolio produktů a služeb i pro mladou generaci. Proto jsme rádi, že tuto skutečnost můžeme prezentovat i v rámci partnerství s tak významným festivalem pro mladé publikum, jakým bezpochyby Rock for People je,“ říká Tomáš Kolář, ředitel odboru korporátní marketing a sponzoring České Spořitelny.

Další programové i organizační novinky budou průběžně zveřejňovány na www.rockforpeople.cz. Partnery letního Rock for People jsou Česká spořitelna a T-Mobile pod značkou t-music.

Vstupenky na www.ticketportal.cz a bližší info: ZDE

Neplánovaná vlna ostrovní hudby

Jedním z pilířů dramaturgie letošního Rock for People je britská hudební scéna v jejích nejrůznějších podobách. Na jedné straně stojí klasici Underworld, jejichž alba Dubnobasswithmyheadman nebo A Hundred Days Off (2002) nemohou chybět v diskografii nikoho, kdo v 90. letech jen na chvíli nakoukl do jakéhokoliv tanečního klubu. Místo uprostřed patří pop-rockovým Placebo, kteří dokonale ovládají umění vymanit kvalitní melodie z ranku popu. A jejich singl A Battle for the Sun z připraveného alba dokazuje stálou chuť hledat nové zvukové výrazové prostředky. Na opačném pólu než Underworld pak stojí břitčí sympaťáci Arctic Monkeys, kteří energií a velmi invenční architekturou svých skladeb hravě překonali prizma vyvolávačů riffů hudby 60. let 20. století. Do Hradce se podívají rovnou z nahrávacího studia, kde pilně pracují na nové desce. I ta by se mohla – podobně jako jejich debut Whatever People Say I Am, That's What I'm Not – stát nejrychleji prodávající se nahrávkou ve Velké Británii.

Hadouken!: Už zase skáču přes kaluže!
Indie-písničkáři The Kooks z Brightonu excelovali debutem Inside In/Inside Out, jenž byl veleben pro svou lehkost a přímočarost. Na další album Konk přidali ještě líbivost, která však nejde za hranici kýče, a rozšířili tak dále řady svých fanoušků. Jejich syntetickým opozitem jsou Hadouken!, kteří zdejší publikum příjemně překvapili už v loňském roce. Do Česka se tito míchači citoslovců z oblíbených počítačových a syrových acidových zvuků vracejí na vlastní žádost – tedy další kapela, které „její Češi“ rozumějí? Nepochybně by se to mělo potvrdit také v případě Bloc Party, černých koňů letošního Rock for People. Jakožto ozdoba každého velkého festivalu strhávají i statické emo-kids k energické choreografii pečlivě naporcovaným kytarovým soundem a nenadužívanými kouzly s elektrickými šoupátky. Hlas kytaristy Kele Okerekeho pak nechává rozeznít i hluboké struny v duši.

„Rozhodně jsme se nechtěli prvoplánově soustředit na kapely z Velké Británie. Prostě jsme hledali pro naše návštěvníky to nejlepší. Každá z uvedených kapel reprezentuje jinou tvář kvalitní současné produkce a to, že jde o ostrovní formace, je vedlejší okolnost. Hovořit proto o nadvládě britských ´kytarovek´ v letošním line-upu Rock for People by bylo zřejmě zjednodušující,“ komentuje výběr Petr Fořt.

Návštěvníci festivalu mohou posnídat při východu slunce

Letošní Rock for People přinese i několik novinek v organizaci a v další nabídce návštěvníkům. Výrazně se například rozšíří nehudební program. Vedle oblíbeného Kašpárka v rohlíku půjde hlavně o atrakce pro rodiče s dětmi. V jednání jsou diskuse s mediálně známými osobnostmi, stejně jako formující se „knižní“ sekce festivalu. Mnohem těsnější pak bude spolupráce s městem Hradec Králové, s jehož zástupci je připravována pestrá nabídka pro návštěvníky i mimo areál festival parku. „Připravíme malého průvodce po zajímavých místech města. Skloubíme moderní architekturu jako novou knihovnu od ateliéru Projektil i klasiku od fenomenálního Jana Kotěry, nabídku galerie či muzea, restaurace, které si zaslouží pozornost, anebo koupání a vyhlídkovou cestu po Labi. Zcela exkluzivní, protože počtem účastníků jen velmi limitovaný, bude například výstup na Bílou věž spojený s možností posnídat při východu slunce na ochozu,“  láká Martin Soukup, náměstek primátora Hradce Králové.

Atmosféru, kterou si jako výjimečnou pochvalují četní fanoušci hudby, podpoří i nabídka v místě. Pořadatelé posílí kyvadlovou dopravu do/z areálu zdarma, rozšířena bude gastronomická nabídka, díky množství nových partnerů na návštěvníky čekají i nové atrakce a možnosti (aktivního) odpočinku. O pohodu se bude starat i četa speciálně připravená na eventuální rozmary počasí.

Unikátní bude instalace bankomatu České spořitelny na ploše letiště v areálu Rock for People, stane se tak poprvé na festivalech v České republice. Tomáš Kolář, ředitel odboru korporátní marketing a sponzoring České spořitelny, dodává: „Služby České spořitelny nabídneme letos návštěvníkům festivalu přímo na místě a naplníme tak naše motto, „Jsme Vám blíž“. Bankomat na festivalu v České republice ještě nikdo neprovozoval a jsme moc rádi, že zrovna Česká spořitelna bude první. Pevně věříme, že možnost vybrat si peníze přímo v areálu ocení všichni, kteří museli kvůli financím podnikat dlouhé cesty do centra Hradce Králové.“

Recyklace, zpracování, bioodpad…

V letošním roce se plně rozvine rovněž ekologická platforma Rock for People. „Výběr plastových kelímků je fajn a díky němu je v areálu pořádek, ale odpadky stále zůstávaly na hromadě. Letos se proto zaměříme na důkladnou recyklaci všech odpadů, včetně jejich konečného zpracování. Jsme moc rádi, že nám vyšly vstříc Hradecké služby Mario Pedersen a.s. Bez nich by byla tato aktivita jen poloviční,“ konstatuje Michal Thomes. Kompletně tak budou recyklovány veškeré plastové předměty, stejně jako noviny, časopisy atd. Podobně tomu bude i s bioodpadem. Rock for People nad to bude maximum propagačních materiálů tisknout na recyklovaný papír.

Ideu ekologicky laděného festivalu podpoří rovněž speciální nabídka související s dopravou návštěvníků do Hradce Králové. Vedle akcentu vlakového spojení se jedná o tematické akce, jejichž detaily budou zveřejněny v průběhu května. V neposlední řadě dojde po skončení festivalu k osázení areálu novými stromy, které vedle jiných pozitiv pomohou festivalový park hlukově odclonit od obytných zón města. „Jsme moc rádi, že tento nápad vzešel přímo od našich návštěvníků a město jej přijalo za svůj. S počtem stromů bychom nechtěli klesnout pod sto,“ doplňuje Michal Thomes. Na podrobném plánu nyní pořadatelé pracují s příslušnými odbory Magistrátu města Hradec Králové.

Veškerý program letošního Rock for People bude průběžně zveřejňován na www.rockforpeople.cz. Od 1. dubna jsou vstupenky na letní Rock for People za 1 150,- Kč + poplatek v předprodejních sítích Ticketstream nebo Ticketportal. Ceny jednodenních vstupenek budou vyhlášeny 1. května.