35th INTERNATIONAL JAZZ FESTIVAL - REDUTA JAZZ CLUB - PRAHA | TICKETPORTAL vstupenky na dosah - divadlo, hudba, koncert, festival, muzikál, sport
|
0
Váš nákupní košík je prázdný

Pokud máte účet, přihlašte se.

Hledej
Teraz
Tyzden
Mesiac
3 mesiace
Rok
>>  ÚVODNÍ STRANA>>  Ticketportal News>>  35th INTERNATIONAL JAZZ FESTIVAL - REDUTA JAZZ CLUB - PRAHA

35th INTERNATIONAL JAZZ FESTIVAL - REDUTA JAZZ CLUB - PRAHA

Přidané : 17.10.2013 14:21

 
Vstupenky na 35th INTERNATIONAL JAZZ FESTIVAL   ZDE

16.10. BERENIKA MEETS JAZZ - zahajovací večer festivalu

Zahajovací koncert jubilejního 35. ročníku International Jazz Festival Praha naznačuje směr moderní dramaturgické linie, která v úvodu festivalu představuje nový projekt mezigenerační synergie.
Berenika Meets Jazz je název nové sólové desky herečky a zpěvačky Bereniky Kohoutové (1991). Ve skutečnosti ovšem Berenika potkala Emila Viklického (1948). Stalo se tak náhodou při natáčení televizního filmu Rytmus v patách, k němuž Emil Viklický složil hudbu a Berenika v něm hrála jazzovou zpěvačku. Ta role se jí zalíbila natolik, že ji začala realizovat a ze setkání mladé herečky s jazzovou legendou vznikla tvůrčí dvojice. Berenika píše texty a zpívá, Emil Viklický komponuje a hraje na klavír. Ke spolupráci přizvali i další jazzmany - Tomáše Hobzeka, Petra Dvorského, Miroslava Hloucala nebo Petra Kalfuse. Výsledkem je originální popjazz, který míchá prvky swingu a mladistvé drzosti, s někdy překvapivou lyričností. 
 
17.10. MARCEL FLEMR BAND feat. OTIS GRAND /UK/
Mladý český talent versus jeden z padesáti nejlepších bluesových kytaristů všech dob. Nespoutaná dravost společně s několikanásobným oceněním nejlepšího kytaristy, přezdívaného jako britský B. B. King.

OTIS GRAND
''Hraješ jako já zamlada'' vyseknul mu poklonu B. B. King. A to mluví za vše. Čeho většího může muzikant dosáhnout, než když se mu klaní jeho dětský vzor. Od doby, co ve třinácti letech začal hrát na kytaru, neposlouchal nikoho jiného, snad s výjimkou Roberta Johnsona. Dnes se o rodáka z Bejrútu perou jazzové akce a festivaly, stejně jako nejsledovanější média - CNN ho pasovala na jednoho z nejvíce obdařených bluesových muzikantů poslední dekády, Guitarist Magazine na jednoho z 50 nejlepších bluesových kytaristů v historii a v neposlední řadě získal se svou kapelou uznání časopisu Blues & Rhythm Magazine, který na svých stránkách otiskl následující: ''Otis Grand Blues Band… nejlepší bluesová kapela, kterou tahle země za poslední dvě dekády vyprodukovala.'' Proslavil se především deskou Perfume and Grime z roku 1996 a pochlubit se může nespočtem ocenění a titulů jako Britský kytarista roku (od roku 1990 zvolen šestkrát za sebou!), Nejlepší bluesové album, Nejlepší bluesová kapelu či mnohými nominacemi, kupříkladu na prestižní ceny W. C. Handy Blues v Memphisu. Dnes je právoplatně označován za jednoho z hybatelů britské moderní bluesové scény.

MARCEL FLEMR

Marcel Flemr bývá už dlouho označován za jednoho z nejlepších bluesových kytaristů nastupující generace. Talentovaný zpěvák a kytarista, který je řazen mezi hvězdy mladé české bluesové generace má za sebou řadu úspěšných projektů. Svým originálním projevem, silným hudebním cítěním a autentickým zvukem vždy přenese posluchače až ke kořenům této osobité muziky. 
 
18.10. BORIS KOZLOV & ALEX SIPIAGIN & BAND /RUS/
Ruský mistr kontrabasu a umělecký ředitel legendárního Mingus Big Bandu, oceněný 2xGrammy jako leader bandu společně se svým krajanem, který se proslavil především spoluprací s Ericem Claptonem, Michaelem Breckerem a dalšími světovými hudebními velikány.

BORIS KOZLOV

''Jedna ze stěžejních opor moderního jazzu'' řekl na jeho adresu jeden z nejlepších a nejprofesionálnějších jazzových producentů planety Todd Barkan, a shrnul tak do jedné věty nezpochybnitelný kult osobnosti, jaký Boris Kozlov představuje. Původem moskevský kontrabasista dosud okusil dvojité vítězství v cenách Grammy včetně devíti nominací a ve své působivé historii spolupracoval na více než 150 albech. Přitom o profesi muzikanta odjakživa nesnil - jak prozradil v jednom rozhovoru, ''hudebníkem se rozhodl stát poté, co se rozhodl nestát traťovým inženýrem''. Tento famózní akustický a elektrický kontrabasista a skladatel, který po změně bydliště na hvězdný New York v roce 1991 spolupracoval s velikány hudby jako Bobby Watson, Bob Berg, Dizzy Reese, Brian Lynch, Alex Sipiagin, Tommy Campbell, Mart Whitfield nebo David Gilmore, udává trend newyorské a vůbec celosvětové jazzové scéně již přes dvacet let.

ALEX SIPIAGIN
Od popu v Moskvě k jazzu na Long Island. Trumpetista Mingus Big Bandu musel při trnité cestě na pozici předního světového jazzmana mnohokrát obětovat komfort a zázemí, a to již v raném mládí. Po povinném pobytu na vojně začal ve svých jednadvaceti letech navštěvovat prominentní Gnessinskou konzervatoř v Moskvě, na jejíž školné si vydělával popovými koncerty. V době rozpuku tzv. perestrojky neponechal nic náhodě - rozhodl se zhmotnit svůj americký sen přímo v jámě lvové a čtvrté místo v prestižní soutěži International Louis ArmB Competition bylo tím nejlepším možným prvním krůčkem k jeho dosažení. V roce 1991 si umínil vystoupit ještě výš. Zamířil do města, jež se stalo osudným mnohým velikánům jazzu, New Yorku. A ty tam skutečně potkal, ba se s nimi hudebně spojil - Eric Clapton, Dr. John, Aaron Neville, Gonzalo Rubalcaba, Elvis Costello, Deborah Cox, Phil Ramon představují pouhý vzorek nesčetných spoluprací. V současné době kromě jiného vyučuje na škole Prins Claus Conservatorium v nizozemském Groningenu a podepsal smlouvu s prestižním vydavatelstvím 5 Passions Gonzala Rubalcaby. Perlička na závěr - Sipiagin je od roku 2010 výhradní osobností značky Yamaha. 
 
19.10. RUCHADZE BAND * AMSTERDAM BEYOND /NL/
Evropské uskupení kosmopolitního kytaristy a zpěváka Konstantina Ruchadzeho. Respektovaný mezinárodní rhythm & bluesový band se špičkovými holandskými a českými hudebníky.
Na přelomu šedesátých a sedmdesátých let se v Praze stala doslova bombou kapela Ruchadze Band, která velice expresivně interpretovala soulovou a bluesovou klasiku. Velice brzy ale její protagonista Konstantin Ruchadze emigroval do Amsterdamu, kde žije dodnes. Cestou se zastavil v Rakousku zahrát si s Peterem Wolfem (pianistou Franka Zappy a dnes slavným hudebním producentm v USA) a ve Španělsku (tady zase byl vítaným hostem u Salvadora Dalího). Po pádu berlínské zdi přijel Ruchadze do Prahy, sešel se s bývalými členy Ruchadze Bandu a vznikla myšlenka navázat na původní kořeny. K původnímu názvu Ruchadze Band byl přidán dodatek: Amsterdam Beyond. Kromě vlastních skladeb má kapela na programu úpravy bluesové, rhythm & bluesové a soulové klasiky. 
 
20.10. JEREMY PELT QUINTET /USA/
Koncert v rámci turné renomovaného, kritikou uznávaného newyorkského trumpetisty, 5x držitele ocenění Rising Star od Downbeat Magazine a Jazz Journalist Association.
Zpočátku se jazzu bál, dnes je na výsluní. Americký trumpetista Jeremy Pelt si našel cestu k tomuto hudebnímu žánru díky ikoně dvacátých let Milesi Davisovi a jeho skladbě So What. Ta předurčila jeho život na několik roků dopředu. Od raných let v Mingus Big Bandu, ve kterém v současné době působí i další mimořádní hosté festivalu Boris Kozlov a Alex Sipiagin, dostala nesmírná píle a talent jeho jméno pod pero producenta a legendárního jazzového žurnalisty Wall Street Journal - Nata Hentoffa. Novináře má vůbec takříkajíc v hrsti - mj. Downbeat Magazine a Jazz Journalist Association ho rovnou pětkrát ověnčil titulem Rising Star (Vycházející hvězda) ve hře na trumpetu. Jeho výjimečný hráčský přístup se brzy rozkřikl jazzovou společností, což vyústilo v hvězdné spolupráce, počínaje jmény Cliff Barbaro, Keter Betts či Bobby ''Blue'' Bland a muzikanty jako Ravi Coltrane, Frank Foster nebo Vincent Herring konče. Momentálně je Jeremy Pelt na turné s novou deskou Water and Earth. 
 
21.10. RUS NERWICH QUARTET /JAR/
Jihoafrický umělec, hudebník a producent Rus Nerwich se představí jako leader své nové jihoafrické kapely doplněné o českého kontrabasistu.
Rodák z Kapského Města v Jihoafrické republice věnoval mnoho času problematice holocaustu a jeho možné konotaci s hudbou. V roce 2002 vydal knihu Yes, they sang s texty, jež byly napsány v ghettech a koncentračních táborech, načež začal pracovat na projektu Beyond the Wall. Jeho výsledkem bylo stejnojmenné album z roku 2005, které představuje hudbu v jazzových aranžích složenou v chatrných podmínkách - deska je jakousi oslavou talentovaných vězněných muzikantů. Sám Nerwich vzal poprvé do rukou saxofon v osmnácti letech na popud koncertu Joshuy Redmana v Turecku. Rozhodl se tedy zanechat cest po světě a navrátil se do rodné JAR, kde byl přijat na jazzový program na University of Cape Town. Vzhledem k tomu, že neuměl číst noty se studiem zápolil, a tak začal cvičit až osm hodin denně. Dnes pracuje na novém albu a také píše svoji první knihu pro děti. A pokud někde v televizní reklamě nebo filmu zaslechnete jméno Chaim Pimpsky, zbystřete - nebude jím nikdo jiný, než renesanční muž Rus Nerwich. 
 
22.10. JAZZ EFTERRÄTT
Dnes již populární česká formace, opravdový hudební zákusek. V rámci úzké spolupráce s Českým národním symfonickým orchestrem doprovázel Jazz Efterrätt hudební hvězdy Andreu Bocelliho, Chrise Brubecka, Barryho Masona a další.
Skupina Jazz Efterrätt ve své tvorbě nadžánrově spojuje mnoho hudebních stylů a je pro ní typický ostrý kontrast funkově pulsující rytmiky, melodických linek a jazzových sól. Žánrově je skupina vnímána na pomezí jazzu, funky a soulu. Svou první desku vydal Jazz Efterrätt v roce 2001 pod názvem Nakousnuto. Toto debutové album v sobě skrývá nejrůznější hudební myšlenky i rozmanitý materiál, které vzájemně pojí osobitá zvuková představa. Na jaře 2006 vychází druhá deska Jazz Efterrätt s názvem Festival is the BEST!, která, až na skladbu Herbieho Hancocka Maiden Voyage, obsahuje výhradně původní kompozice. Setkáváme se zde s novým repertoárem a kapela působí mnohem vyzrálejším a ucelenějším dojmem. Členové kapely Jazz Efterrätt jsou vyhledávanými studiovými hráči, což mimo jiné dokázali i deskou La Parada, která vznikla jako výsledek dvouletého studiového soustředění trumpetisty Jana Hasenöhrla a kytaristy Lukáše Chejna. Jazz Efterrätt se na této desce podíleli jak autorsky, tak i hráčsky. 
 
23.10. RYAN CARNIAUX GROUP /USA, EU/
Dynamické uskupení mladého rodáka z druhé strany Atlantiku v současnosti působícího převážně na německé hudební scéně.
Téměř každá biografie slavného evropského jazzového muzikanta obsahuje pasáž o cestě z jednoho břehu Atlantiku na druhý a ani Ryan Carnieux nebude výjimkou. Jeho směřování však cílilo na východ, nikoliv na západ. Trumpetista totiž v Americe, konkrétně v nejmenším státě USA Rhode Islandu vyrůstal a po vystudování elitní Berklee College of Music ho srdce (a jeho žena) táhly za oceán - do staré Evropy. A právě tam, kde se dvě zažité kultury střetávají, kulminuje Carniauxova tvůrčí inspirace. Z amerického a evropského jazzového odkazu si bere ty nejlepší elementy, které se svým kvartetem umně přetavuje v atmosférická zvuková oblaka. Na svých turné po Francii, Rusku, Německu, Rakousku spojil své síly s mnoha skvělými jazzmany - počínaje Bennym Golsonem a Ericem Alexanderem a konče Jerrym Bengozim a Manfredem Schoofem. 
 
24.10. FOLKLORE TO JAZZ /SK,VE,USA/
Výborný hráč na altsaxofon, slovenský rodák Radovan Tariška se obklopil skvělými osobnostmi světového významu - Benito Gonzales, Dwayne Burno a Gene Jackson.

RADOVAN TARIŠKA
K hudbě ho přivedl jeho děda, klarinetista a saxofonista, už před povinnou školní docházkou. Díky průpravě trvající od dětství dnes Radovan může vyprávět o tom, jaké bylo spolupracovat s interprety jako James Morrison, Oliver Kent, Harry Sokal, Brian Charette, Jarek Smietana, Piotr Baron, Janus Muniak, Donald Edwards, Keyon Harold nebo New York Voices. Symbolickým pro něj byl rok 2002. Tehdy dostal pozvání stát se součástí evropského projektu Europlane Orchestra složeným z předních muzikantů Evropské unie a zároveň získal cenu Ladislava Martoníka Jazzman roku. Aktuálně se podílí na pozoruhodném projektu s názvem Folklore to Jazz, jehož osobitým propojením jazzu a slovenského folkloru definuje svůj nový pohled na hudbu.

BENITO GONZALES
Úchvatný pianista a skladatel si díky skvělému debutu Starting Point (Christian McBride, Antonio Sanchez, Rene McLean, Ron Blake) a vítězství v Great American Jazz Piano Competition v roce 2005 získal renomé mezi jazzovými mecenáši. Vystoupení jeho tria na The Clarice Smith Performing Arts Center na Univerzitě v Marylandu a na Jacksonville Jazz Festival pak všechny příjemně překvapilo, načež následovala vlna pozitivních ohlasů v mezinárodních médiích. Washington Post zařadil jeho počin Circles mezi top 10 desek ve Washingtonu DC, NYC a Detroitu a JazzTimes mu přidělil označení jednoho z nejlepších nových jazzových umělců roku 2010.

DWAYNE BURNO
Je živoucím důkazem toho, že i když se začnete věnovat hudbě až v 16 letech a jako samouk, můžete dosáhnout velkých věcí. Jako třeba prokázat svůj talent na albu legendární postavy jazzové scény Freddieho Hubbarda. Přestože nějaký čas koncertoval s vlastní formací, po většinu své kariéry zastával spíše role spolupracovníka. A jejich počet rozhodně skromný nebyl - jmenujme například spolutvorbu na nahrávkách osobností Antoine Roney (The Traveller, 1992), Pete Yellin, Benny Golson (Tenor Legacy,1996), Stanley Cowell, (Hear Me One, 1996), Stefon Harris (A Cloud of Red Dust, 1998) nebo Greg Osby (Zero, 1998). Zajímavostí, že s Bennym Golsonem nejen nahrával, ale i účinkoval ve snímku o jeho legendě s názvem Whisper Not Tour.

GENE JACKSON
Tento absolvent elitní Berklee College of Music se řadí k těm šťastlivcům, kteří prožili svůj americký sen. Prvním úspěchem je dozajisté devítiletá spolupráce s Herbiem Hancockem, kdy si utvořil i pevné přátelské pouto s Davem Hollandem. Společná nahrávka s vynikajícím německým tenorsaxofonistou Christofem Lauerem z roku 2000 se stala číslem jedna v jazzovém albovém žebříčku v Německu. Také počet kapel, se kterými měl Jackson nějaké konexe je úžasné, jmenujme alespoň úchvatný Mingus Big Band nebo kapely Quintessence Michele Rosewoman, Music Collage Jorge Sylvestera a Elvise Costella. 
 
25.10. EAST WEST EUROPEAN JAZZ ORCHESTRA /EU&USA, BALI/
Legendární čtyřicetičlenné bigbandové těleso pod taktovkou Uwe Platha je již potřetí ozdobou mezinárodního jazzového festivalu.
The East West European Jazz Orchestra byl založen v roce 2008 sdružením East West Jazz Dortmund ve spolupráci s Glen Buschmann Jazz Academy Dortmund a hudebními institucemi z jeho partnerských měst, což jsou Rostov na Donu (Rusko) a Novi Sad (Srbsko). Band vyniká autentickým způsobem interpretace na mezinárodní úrovni. Využívá dosud neznámé hudební formy, které kombinuje s evropským jazzovým mainstreamem, obohaceným o východoevropskou hudební tradici a východoevropský jazz. Projekt v sobě integruje různé kultury, žije evropskou myšlenkou a vyhledává začínající i profesionální jazzové hudebníky z různých evropských regionů s jejich neobvyklými styly ovlivněnými místní regionální hudební tradicí. 
 
26.10. METROPOLITAN JAZZ BAND
Profesionální jazzband hrající dixielandové a swingové evergreeny je ozdobou nejen pražské jazzové scény již od roku 1972.
Metropolitan jazz band trumpetisty Josefa Krajníka byl založen r. 1972. MJB tvůrčím způsobem zpracovává a svými improvizačními schopnostmi obohacuje historické jazzové směry od počátku jazzu až po jeho swingovou éru, proto v repertoáru nacházíme skladby L. ArmBa, J.K. Olivera, S. Becheta, W.C. Handyho, J.R. Mortona, D. Ellingtona, G. Gerschwina, stejně jako domácích jazzových autorů J. Ježka, L. Korbaře, E.F. Buriana i kapelníka MJB J. Krajníka. Kapela Josefa Krajníka na sebe uprozornila na festivalech ve Španělsku, Portugalsku, Holandsku, Německu, v Belgii, Dánsku, Francii, Polsku, Maďarsku, i v Rusku a na Ukrajině. Dostala se i na exotická místa, na Kanárské ostrovy a do afrického Mellile. Mezi největší úspěchy MJB patří účast na světovém dixielandovém festivalu v americkém Sacramentu a spolupráce s velkou legendou tradičního jazzu trombonistou Chrisem Barberem. 
 
27.10. 65 LOOKS OF EMIL VIKLICKÝ
Festivalová pohlednice z připravovaného listopadového cyklu koncertů věnovaných šedesátým pátým narozeninám známého českého skladatele a pianisty.
Pianista a skladatel Emil Viklický je jednou z nejvýraznějších postav tuzemské hudební scény. Svým syntetickým přístupem již dávno přesáhl hranice jazzu. Vedle nahrávek s předními světovými jazzmany, mezi nimiž najdeme i basieovského veterána Joe Newmana, pianistu Jamese Williamse a jednoho z nejlepších současných kytaristů Billa Frisella, a snah o fúzi folkloru s jazzem se věnuje také soudobé hudbě a složil i operu Faidra. Rozsáhlou tvorbou, výrazně přesahující hranice jazzu, potvrdil Emil Viklický svou všestrannost a jasně ukázal, že patří k nejosobitějším domácím tvůrcům přelomu tisíciletí. Pro festivalový koncert připravil speciální program, který prezentuje průřez jeho širokou tvorbou. 
 
28.10. CJC 2013 WINNERS - JAN STEINSDÖRFER TRIO, S GUSTEM
Večer věnovaný mladému českému jazzu - představí se dva finalisté letošního ročníku Czech Jazz Contest.
Čtyři týdny, patnáct talentovaných kapel a hlavně půl druhé desítky originálních pojetí jazzu. Mezinárodní soutěž Czech Jazz Contest 2013 objevila mnoho mladých nadaných hudebníků z Česka i ze zahraničí a nabídla jim možnost předvést své umění před hvězdnou porotou v prestižním zázemí pražského jazzového klubu Reduta.
Finálové kolo soutěže mladých skupin bylo doslova bitvou o všechno a vítěz letošního ročníku to směle potvrzuje. Trojice v čele s ostříleným klavíristou Janem Steinsdörferem ale neponechala nic náhodě. Do nemilosrdného souboje o prestižní ocenění napochodovala s akademicky precizní synchronizací a pružným repertoárem se silnou skladbou Untouchable. Cena za nejlepší kompozici tedy putovala k bandu excelentního Jana Steinsdörfera, stejně jako ocenění nejlepšího instrumentalisty Dušana Černáka. JAN STEINSDÖRFER TRIO tedy jednoznačně potvrdilo titul nejlepší kapely Czech Jazz Contest 2013.
Čtveřice S GUSTEM provokuje už svým názvem a nutno podotknout, že sklony k experimentování lze dohledat i v jejich tvorbě. Studenti konzervatoře Jaroslava Ježka se netají svými úmysly narušit netradičními songy strukturu zajetých tradic. Nesmírný entuziasmus hráčů a výbušná směs funku a groovu vyburcovaly publikum k ovacím a porotu k udělení pomyslného bronzu. 
 
29.10. SKIP WILKINS /USA/ - CZECH DREAMS
Bostonský rodák pokřtí své nové CD, které vydává u českého labelu New Port Line.
Pokud zatoužíte slyšet vytříbený rukopis, který se formoval a brousil jako magický briliant v mekách jazzu od New Yorku po Detroit po boku největších minulých i současných legend jazzu, neměli byste si ho nechat uniknout. Skip Willkins, klavírista s massachusettskou krví a osudovou rolí muzikanta, téměř kerouacovsky brázdil americká města s tradicí jazzu a načerpával zkušenosti od těch nejpovolanějších, aby díky nim nalezl sama sebe. Jeho životní pouť začala právě v šestém státě USA, kde si už ve školce vytvořil pouto ke křehkým harmoniím a synkopickým jazzovým rytmům a současně nalezl svou bibli v písňové knize The Great American Songbook. Než se v roce 1995 přestěhoval do Pensylvánie, stihnul načerpat při koncertování v Denveru, Bostonu, Skalnatých horách a Coloradu to nejlepší ze stylů bravurních jazzmanů jako Joe Hunt, Jimmy Mosher, Plas Johnson, Jill Allen nebo Milt Hinton. Život v Pensylvánii pak Wilkinse katapultoval na špičku jazzové scény spoluprací s umělci jako Stanley Turrentine, Bobby Watson, Clark Terry, Mickey Roker či Larry McKenna na kontě. 
 
30.10. JUWANA JENKINS & THE MOJO BAND /USA/
Energický zpěv, pronikavý zvuk foukací harmoniky, nářek kytary a neutuchající rytmus - kapela, která dokáže zaujmout nejen svými původními skladbami, ale také výběrem převzatého repertoáru od těch nejlepších králů, královen a legend blues.
Juwana Jenkins, která pochází z Filadelfie, dominuje svým hlubokým a plným hlasem, kterým jsou afroameričtí bluesmani tak typičtí a kvůli němuž jsou pro styl nepostradatelní. Spojení s vynikajícím harmonikářem Charliem Slavikem se proto jeví jako takový menší all star band našich končin v rámci blues. Není tak s podivem, že oba umělce doplňuje ještě The Mojo Band, který je tím pravým dvorním doprovodem charismatické zpěvačky. 
 
31.10. 19.00 YOUNG STAGE - CONSERVATORY JAZZ ORCHESTRA
31.10. 22.00 PRAGUE BIG BAND

V rámci 35. ročníku IJF Praha startuje nová spolupráce, která znamená výrazný počin pro mladou generaci pražských hudebníků. Na prvním čtvrtečním podvečerním koncertu bude Konzervatoř Jaroslava Ježka Praha prezentovat pod vedením Milana Svobody jeden ze svých nejlepších projektů. Tentýž dirigent pak představí publiku svůj dnes již legendární orchestr.

CONSERVATORY JAZZ ORCHESTRA

je moderní jazzový big band sestavený ze studentů jazzové katedry Vyšší odborné školy při Konzervatoři Jaroslava Ježka. Začal působit v roce 2005 pod vedením profesora Milana Svobody. Specializuje se na původní repertoár, v kterém převažují kompozice M.Svobody a členů orchestru. V roce 2007 se zúčastnil celosvětové soutěže studentských orchestrů v Monterey v Kalifornii (USA) - Next Generation Festival, kde se dostal do finále jako jediný neamerický orchestr mezi 6 nejlepších.

PRAGUE BIG BAND
je sestavený z předních sólistů české jazzové scény. Věnuje se výhradně interpretaci vlastních originálních kompozic a disponuje tak zcela charakteristickým zvukem. Účinkoval na mnoha významných evropských festivalech, získal několik ocenění a nahrál 14 gramofonových alb. S orchestrem vystupovala řada známých osobností světové jazzové scény. Milan Svoboda jako dirigent stojí v jeho čele již 30 let. Během této doby orchestrem prošly celé generace skvělých českých jazzmanů. 
 
1.11. ASIA KUCHARCZYK QUARTET /PL,CZ/
Výborná mladá polská zpěvačka se sametovým hlasem v čele evropského bandu pokřtí své nové CD.
Její hudba je jako vnitřní hlas - ne vždy je slyšet, ale vždy je tady, vždy čistá a jemná a hřejivá. Harmonie zvuků elegantně ladí s excelentní muzikantskou podporou kapely - Vít Křišťan, Karol Domański a Mariusz Praśniewski. Tito hudebníci vytvářejí atmosféru, ze které nelze uniknout. A to nejen proto, že je tak příjemná a pohodlná, ale také kvůli strachu, že vyrušení by znamenalo její zkázu. Až tak je silný a dech beroucí projev mladé, ale velmi talentované polské zpěvačky. Vzduch rezonuje mnoha emocemi: radostí, klidem, vyrovnaností a pohodou. Některé možná přepadne chuť se neovladatelně smát nebo plakat. Nicméně, její hudba je neodolatelná, jakmile se do ní zaposloucháme, zjistíme, že zpívá naším vlastním hlasem... 
 
2.11. GOSPEL & SOUL CONNECTION
Hudba a duchovno k sobě měly vždy velmi blízko, a jejich spojení je proto velmi přirozené. Maranatha Gospel Choir je opravdovou lahůdkou na programu letošního festivalu.
Gospel, hudební styl vycházející z černošské duchovní hudby, oslavuje Boha, ale duchovní aspekt lze najít i ve skladbách o přátelství, o lásce nebo zkrátka o životě pocházejících z jiných hudebních žánrů. Za duchovní hudební směr můžeme směle označit i jazz, protože jde snad o nejsvobodnější a nejosobnější hudební přístup, kdy každý interpret do své hudby vkládá maximum sám sebe tady a teď a prostřednictvím zvuku vyjadřuje svoji momentální duchovní energii. Na základě této logiky došlo i k navázání spolupráce Maranatha Gospel Choir a pěveckých sólistů Petry Vlkové a Martina Růži. Maranatha Gospel Choir je pěvecké uskupení zpívající gospelové písně, které vzniklo v roce 2005, a od té doby aktivně vystupuje po celé České republice a na Slovensku. Repertoár souboru tvoří převzaté písně, zejména od umělců jako je Kirk Franklin (USA), Hans Christian Jochimsen (Dánsko) a další. 
 
3.11. ELISABETH LOHNINGER QUARTET /USA,CZ/
'Nesčetně barev a možností'' - to vám přijde na mysl, pokud se budete snažit popsat hlasové umění zpěvačky Elisabeth Lohninger. Evropský a americký tisk ji samotnou označuje jako ''oslnivou'' a její hudbu jako ''nádherně emotivní'', ''inspirující'' a ''dokonalou''.
Rakouská rodačka s dobrou adresou v New Yorku, co miluje pop. To je Elisabeth Lohninger krátce, jasně a výstižně. Zpěvačka s havraní hřívou a uhrančivým pohledem se ovšem nikdy úzkostlivě neupínala pouze k jednomu hudebnímu žánru. V době života v Alpách zasvětila svůj profesní život folku, který byl pro ni v mládí skvělou muzikantskou průpravou k budoucí hvězdné jazz-popové kariéře. Zejména poslední tři albové počiny uvízly v paměti hudebních publicistů: Songs of Love and Destruction (2010) symbolizuje náklonnost zpěvačky k popu a jazzu, Christmas in July (2011) je pak unikátní sbírkou vánočních singlů z deseti zemí v devíti jazycích a nejnovější LIVE (2012), natočené během jara téže roku v Česku, nejvýstižněji charakterizují slova serveru Allaboutjazz.com: ''Lohningerová vyspěla během prvních čtyř alb v prvotřídní skladatelku a zpěvačku, což v celé své šíři předvedla na LIVE.'' Mimochodem na onom svátečním albu z roku 2011 pracovala s pianistou Walterem Fischbacherem, se kterým se představí i na 35. International Jazz Festival Praha. 
 
4.11. BENSON MCGLASHAN TRIO /CA,JP,CZ/
Mladičký kytarista McGlashan, který v kanadském Montrealu ''daleko předběhl svůj věk'' se prý dokáže napružit jako kočka a připomene klon Wese Montgomeryho a Joe Passa.
''To dítě musíte slyšet. Je úžasné!! To 'dítě' se jmenuje Benson McGlashan. Je mu 22 let a pochází z kanadského ostrova Vacouver Island. Ale když poprvé zabrnkal na kytaru, připomněl jednoho z tichošlápků typu Wese Montgomeryho, výmluvnost Joea Passe a melancholii Jima Halla...'' Německý list Die Zeit si jako první všiml svébytného rukopisu kanadského kytaristy a skladatele a lépe jeho kvality shrnout nemohl. McGlashan se nechal obklopit dalšími dvěma báječnými muzikanty, japonským varhanistou Halem Tsuchidou a příznivcům Reduty dobře známým bubeníkem Tomášem Hobzekem. A když vezmou tito tři zanícení hudebníci do svých zručných rukou své nástroje, jejich soul-bopová fúze začne jiskřit. Nezkrotnou energii produkovaného zvuku už mohli na vlastní kůži pocítit třeba návštěvníci Vogue Magazines 2013 Fashion Night Out Party a obyvatelé plných deseti zemí. Zatím nejšlechetnější hodnocení si mohli přečíst v novinách Die Zeit - podle jeho redakce Benson McGlashan spolu s umělci jako Rolf Kühn, Til Brönner, Eric Vaughn a Mark Wyat patří k nejzásadnějším současným jazzovým umělcům s pozitivním dopadem na berlínskou a německou scénu. 
 
5.11. ALESSANDRO DI LIBERTO TRIO /IT/
Vynikající jazzové trio ze Sardinie se nám během festivalového koncertu představí se svými novými kompozicemi.

Dominantou tria je špičkový klavírista a profesor jazzového oddělení konzervatoře v Cagliari (Sardinie) Alessandro Di Liberto, který vystudoval konzervatoř v Cagliari a v Haagu a za svoji uměleckou dráhu již nahrál četná CD s mnohými vynikajícími hudebníky z celého světa. Vedle svých studiových nahrávek se zúčastnil mnoha turné a proslulých jazzových festivalů jako je např. North Sea Jazz Festival (Holandsko), Villach (Rakousko), Jazz à Vienne (Francie), Jazz Expo (Italie) aj... Od roku 2004 je jedním z hlavních vyučujících na jazzových dílnách v Nuoro (Sardinie), pořádaných každoročně slavným trumpetistou Paolem Fresu. V současné době Alessandro Di Liberto působí jako učitel, skladatel a koncertní umělec. Doprovází ho bubeník Pierpaolo Frailis a kontrabasista Nicola Cossu. 
 
6.11. OSA COMPOSER WINNER - NEDABA
Hudební projekt Tomáše Sýkory, držitele ceny OSA za skladbu pro rok 2013
Kapela Nedaba, vedená pianistou Tomášem Sýkorou, vznikla v roce 2003. Svým repertoárem se zařazuje do oblasti moderního jazzu. Zaměřuje se výhradně na vlastní tvorbu. Jednotlivé osobnosti této kapely se uplatňují i v jiných hudebních souborech ať už jako sólisté, nebo sidemani. V roce 2009 vydala Nedaba debutové CD Songs about…, které obsahuje osm skladeb vedoucího, pianisty Tomáše Sýkory. Ten byl na VOŠ při pražské Konzervatoři Jaroslava Ježka žákem skladatelské třídy Karla Růžičky: už to něco napovídá. Jeho témata na jazzovém projevu Nedaby jsou výrazná a přitom nikoliv vysloveně přímočará či jednoznačná. 
 
7.11. LUDMILA ŠTEFÁNIKOVÁ QUARTET /SK,USA/
Čistě dámské seskupení složené z mladých a krásných instrumentalistek.
Bezpochyby jediná vibrafonistka na festivalu. V tuzemsku stále ještě exotický hudební nástroj ovládá Ludmila Štefániková s nasazením a úchvatným zápalem pro hru. A nelze se tomu divit - v krvi jí koluje krev slavného předka Milana Rastislava Štefánika, generála francouzské armády a zakladatele Československa, a matky, profesionální zpěvačky. Bojovnost a výdrž ji dovedly k vítězství v kategoriích Nejlepší interaktivní vystoupení a Jazzová interpretace v soutěži Slovenské jazzové společnosti, mimoto ji časopis Slovenka nominoval na Nejúspěšnější slovenskou ženu žijící v zahraničí pro rok 2012 a na Bratislavských jazzových dnech předskakovala skupině Kool&The Gang před pěti tisíci lidmi. Za dnes nabitý diář obsahující koncertní místa ve Spojených státech, Kanadě, Kanárských ostrovech a víceméně v celé Evropě vděčí ze všeho nejvíce své matce, která ji v mládí podporovala ve hře na klavír, zpěvu v dětském sboru a cvičení na bicí. Svým debutem Be Beautiful, Rainbow Memories for 17-piece Jazz Orchestra z roku 2011 odzbrojila prakticky celou slovenskou hudební obec, jež ji dodnes zasypává nominacemi a oceněními. Cena za mimořádný počin od Slovenského hudebního fondu či nominace na Esprit budiž toho důkazem. 
 
22.11. DENISE GORDON /UK/ & J.J. JAZZMEN
Festivalový dozvuk v podání zpěvačky, která vládne opravdu úžasným a podmanivým hlasem za doprovodu ostřílených jazzových bardů.
Denise Gordon disponuje krásným zastřeným sametovým hlasem, který často zazní v plné své intenzitě, jindy zase něžně pohladí. To je podpořeno ohromným jazzovým feelingem a bezchybným swingovým frázováním. Hlavní charakteristikou jejích koncertů je báječná atmosféra, kdy obecenstvo svým výkonem a osobním charizma dokáže okamžitě strhnout. Její vřelé a spontánní vystupování na pódiu nenechá nikoho chladným. Má široké stylové rozpětí, od tradičního jazzu po moderní jazzové směry. Její bohatý repertoár zahrnuje gospel, blues a jazzové standardy, které interpretuje svým osobitým pojetím. Ve svém stylu nezapře své karibské kořeny, které ji jistým způsobem pomohly zdomácnět i na New Orleánské jazzové scéně. Je přirovnávána k velkým jménům jazzové historie jako například Dinah Washington. Pro své umění zpívat autenticky gospel bývá nazývána novodobou Mahalií Jackson. Ať už je srovnávána s kýmkoli, je třeba konstatovat, že mezi současnými jazzovými zpěvačkami je výjimečná.

Vstupenky na 35th INTERNATIONAL JAZZ FESTIVAL   ZDE