...PŘÍŠTÍ VLNA/NEXT WAVE...

 

2. 10. 2010

Výlet vlakem do Ostravy a představení Zdař Bůh!

Festival …příští vlna/next wave… nabízí jedinečný výlet vlakem, ve kterém se všichni účastníci dočkají překvapení, následnou návštěvu Dolu Michal a zhlédnutí site-specific představení!

Inscenace M. Bambuška a E. McLarena Zdař Bůh! pojednává o důlních katastrofách v 50. letech minulého století byla připravena přímo pro prostory ostravského Dolu Michal. Tento jedinečný projekt je inspirován životy horníků z Ostravska. Děj se odehrává v 50. letech minulého století v období takzvané první pětiletky. Inscenace tak zrcadlí osudy lidí pracujících v dolech i atmosféru tehdejších razantních politických změn.
Tvůrci maximálně využívají jedinečné prostory Národní kulturní památky Důl Michal. 

 

Text: Miroslav Bambušek

Režie: Miroslav Bambušek a Ewan McLaren

Hrají: Janusz Klimsza, Tomáš Dastlík, Přemysl Bureš, Tomáš Bambušek, David Czesany, Jan Lepšík
Výprava: Zuzana Krejzková

Hudba: Vladimír Franz

 

Za tuto inscenaci dostali Miroslav Bambušek a Ewan McLaren Cenu Divadelních novin 2009/2010 v kategorii alternativní divadlo.

 

3. 10. 2010

Premiéra jedinečného projektu Procesy 10 / 48 / 7830 v prostoru Vrchního soudu na Pankráci
Projekt Procesy 10 / 48 / 7830 divadelní skupiny Spitfire Company pojednává o soudním řízení s Miladou Horákovou a dalšími dvanácti odsouzenými ve vykonstruovaném monstrprocesu v komunistickém Československu. V tomto procesu z roku 1950 byly uděleny 4 tresty smrti a řada dlouholetých trestů. Celkově však bylo v dalších procesech uděleno 10 trestů smrti, 48 doživotních trestů a další tresty odnětí svobody v celkové délce 7830 let.  
Procesy 10 / 48 / 7830 jsou vystavěny z několika fenoménů současné divadelní tvorby. Hlavní znaky tohoto projektu jsou práce s dokumentárními, dobovými  materiály, nedivadelní prostor jednací síně Vrchního soudu na Pankráci a prostředky fyzického a tanečního divadla. A právě site specific jednací síně Vrchního soudu na Pankráci, kde Milada Horáková a další byli souzeni, dodává tomuto projektu netušený rozměr.  
Idea projektu s názvem  Procesy 10 / 48 / 7830 vznikala ve spolupráci s malířem a sochařem Jiřím Socanským a je zařazen také do projektu
Den dvacátý sedmý od Jiřího Sozanského

Režie: Petr Boháč
Choreografie: Miřenka Čechová

Hrají: Miřenka Čechová, Jindřiška Křivánková, Markéta Vacovská, Josef Wiesner, Petr Reif
Kostýmy: Michaela Hořejší

Masky: Paulina Skavova

Projekt podpořili: Hlavní město Praha, MKČR, Nadace život umělce, Symposion

 

5. 10. 2010

Divadlo Líšeň hostuje v Paláci Casa Gelmi s inscenací Putin lyžuje

Divadlo Líšeň je nezávislý profesionální soubor založený v roce 1998 v Brně. Pro jeho osobitý styl je typická výrazná stylizace vycházející z experimentu s výtvarnem, zvukem, hudbou a pohybem. V Praze se představí s jevištní reportáží, která zpracovává téma nástupu Putina k moci a směřování Ruska k totalitě. Nejsilnější inspirací je kniha zavražděné ruské novinářky Anny Politkovské Ruský deník, dalšími zdroji jsou webové stránky pozůstalých po teroristických útocích. Inscenace se hraje ve vojenském stanu, nejvýraznějším jevištním prvkem je velký psací stůl, sloužící jako dějiště pro „výjevy z Ruska“. Stejně jako kniha Anny Politkovské také inscenace spojuje formou montáže příběhy, politické souvislosti i prosté lidské osudy.

 

Režie a dramaturgie: Pavla Dombrovská             

Námět a scénář: Pavla Dombrovská (na motivy Ruského deníku Anny Politkovské)            

Scéna a loutky: Marika Bumbálková            

Hudba: Tomáš Vtípil; ruské a čečenské lidové písně            

Hrají: Jiří Kniha, Tomáš Machek/Luděk Vémola, Pavla Dombrovská        

 

6. 10. 2010

Premiéra nejnovější hry René Levínského

Nejhodnější medvídci: Doubkowa hole má (Planoucí srdce)

Feministicko rodinné drama zkoumá, jakou plochu má ženské tělo volnou k potetování. Kérka jako modrá tečka za dosavadním životem i jako iniciace nového osudu. Kérka hippísáckým mundůrem i pyžamem unavené dámy. Ve hře se prolínají vzpomínky i současnost pravěkých punkerek, které stále ještě hledají svobodu, nezávislost a přátelství.

Hra se odehrává v rozmezí posledních 24 let a někdy i dřív, v Německu, Čechách, Chile, na moři i souši, pod měsícem i sluncem, na lodi i motorce, v hotelu, hospodě i kulečníkové herně. Pro hlavní hrdinky žijí chlapi už jen ve vzpomínkách. Během let se společně snaží přijít na to, co všechno můžou a chtějí opustit a co má smysl držet při životě. Dokonce se zdá, že na to na konci i přijdou, i když už nejsou nejmladší.

 

Text: René Levínský

Režie: Daniel Vavřík

Hrají: Irena Holemá, Klára Doubková, Jitka Kováčová, Klára Dernerová, Jitka Kováčová

Scéna: Jiří Havlíček

Kostýmy: Zuzana Krejzková

Hudba: David Doubek

 

7. 10. 2010

Dlouhá noc TROJAZZ s Ondřejem Lipovským a čajem z Dobré čajovny zdarma

 

Jen zem, nebe, já a čára obzoru

Sólo pro starce, strom a psa

Stařec v kompozici představuje střed a schéma.

Strom v kompozici představuje vertikálu.

Pes v kompozici představuje prázdnou plochu.

Řeč starého mistra

Pomalý, podivuhodný pochod pro 5 herců

Jakmile je hlava od těla, člověk neví, co s ní. Nejlíp ji někomu dát. Ale nejdřív se musí umýt, jinak si obdarovaný ušpiní ruce. Protože když ji někdo dostane a hned má špinavé ruce, vzklíčí v něm podezření a zadívá se jako ten, kdo očekává vysvětlení.

Dnes jsou čtvrtohory

Choreografie pro dva muže a vegeablea

Události dávno minulé se mísí s těmi právě probíhajícími. Kdo může rozpoznat, z které doby jsou jeho vzpomínky? Odkud přichází touha po pomstě? A kdo je ten muž, kterého jsem právě zabil?

 

8. 10. 2010

Slavnostní večer s předáváním Poct festivalu

Chcete se dozvědět, které osobnosti alternativního divadla budou poctěni maskami Petra Nikla? Zúčastněte se také večera v divadle Na zábradlí, který bude probíhat pod taktovkou souboru Depresivní děti touží po penězích.

V rámci večera také vystoupí:

LaS Company  s  představením Dům obyvatel a Paleja Balett Theatre s Fragmenty, před půlnocí pak Alex Švamberk a jeho Night Club Beauty and the Beast.

 

9. 10. 2010

Továrna na sny – světové město kultury Ostrava představuje své umělce

Od odpoledních hodin se v různých částech Roxy/NoD bude prezentovat ostravská nezávislá scéna.

Street art:

            Guerilly Staré arény

Divadlo/performance:

            Refrigérium (Postele) - Bílé divadlo

            Zenbuddhistická pohádka o dvou princích, kteří princeznu nenašli

           (mládeži nepřístupno) - Šílený PePa

            Roman Sikora: Smetení Antigony (režie M. Františák)

            Lidský automat - Stará aréna

Hudba:

            Like she - Café Industriál

Video & Art:

Ostravská kultura ve fotografii

Surůvkovy děti

Ostravský videoart

ALBA

Literatura:

Ivan Motýl

Petr Hruška

 

10. 10. 2010

Den českých premiér v Roxy/NoD

FKK: Tanz im Quadrat                                                                                                                       Fyzické divadlo, performance, konceptuální wrestling, ve kterém se utkají ženy vs. ženy, muži vs. ženy, muži vs. muži a herci vs. diváci.  
Co si o tom myslí kritik Jan Kerbr?
...nahota zde působí spíše jako cíl, než jako prostředek ke sdělení, jež by šlo nad onu skutečnost, že se pár mladých lidí svlékne a čtyřicet minut bez výraznějšího pohybového vkladu a dramaturgické gradace rozpačitě pobývá na jevišti... 

Divadlo DNO: Cesta Samuraje                                                                                                                    Nezávislá alternativní divadelní skupina DNO na festivale …příští vlna/next wave… představí  svou žhavou novinku Cesta Samuraje. Chcete vědět o čem je? Přijďte se podívat.

Divadlo Feste: Dr. Emil Hácha                                                                                                              V kulisách dějinných zvratů se hledá nový tragický hrdina. Trio postav klasických tragédií se v režii Jiřího Honzírka  pokouší zjistit, jestli je dr. Emil Hácha jednou z nich.                                                   Je tragický osud vstupenkou do světa tragických dramat? Emil Hácha nesouhlasí. Oidipus, Hamlet a Sofie opatrně váhají. A autoři se nebojí použít zcizovací efekt, dramatický monolog ani mnohohlas antického sboru, aby náš zpětný pohled na dějiny svlékli do naha.

                                                                                                                            

Top