KATEŘINA ENGLICHOVÁ A VILÉM VEVERKA: 15 LET SPOLU


Když v roce 2005 vystoupili Kateřina Englichová a Vilém Veverka na svém prvním společném koncertě, ukázalo se, že došlo k jednomu z nejšt'astnějších hudebních spojení na české scéně. Unikátní kombinace hoboje a harfy přinesla doposud málo vídané možnosti, a to na poli komorní i koncertantní hudby.

Oba interpreti jsou předními českými sólisty. Společně vystoupují v řadě evropských zemí a často také v Kanadě. Komplexnost obou sólistů podtrhuje rovněž významná činnosti na poli současné hudby. V roce 2010 společně debutovali se skladbami I. Yuna na festivalu Pražské jaro. O rok později pak od téhož autora provedli ve světové premiéře v Berlíně duo Kleines Doppelkonzert. V jejich repertoáru nalezneme nejvýznamnější skladby pro hoboj, harfu a orchestr předních světových autorů, (W. Lutoslawski, F. Martin, A. Schnittke, I. Yun, J. Hanuš), z nichž většinu provedli v českých premiérách. Pravděpodobně jako jediní interpreti současnosti realizovali Dvojkoncert W. A. Mozarta pro hoboj (orig. flétnu), harfu a orchestr Cdur KV 299 (297c).

V roce 2009 nahráli spolu s klavíristou Ivou Kahánkem album Risonanza pro hudební vydavatelství Supraphon, které v roce 2015 rovněž vydalo sólové album Kateřiny Englichové Musica per arpa, na němž se Vilém Veverka jako interpret zásadně podílel. O dva roky později pak první společné album Kateřiny Englichové a Viléma Veverky Impressions s hudbou M. Ravela, C. Debussyho a L. Sluky, na němž významně participoval český autor O. Kvěch. Ten na přání obou umělců stylově přepracoval slavnou kompozici M. Ravela Le tombeau de Couperin ve virtuózní skladbu pro harfu a hoboj. 

Sólové nahrávky Kateřiny Englichové a Viléme Veverky vydala hudební vydavatelství Supraphon a Arco Diva. 

Top